FANDOM

Wasteland
Wasteland cover
Обкладинка Wasteland 1988-го року
розробник Interplay
видавець Electonic Arts
inXile
дата виходу 1 травня 1988
жанр рольова гра
режим самітна гра
рейтинг PG-13 (неофіційно)
платформа Commodore 64, Apple II, DOS, Macintosh, Windows, OSX, Linux
медіа диск 5¼", Steam
оцінки дуже схвальні (85% зі 125)[1]
п·о·р

Wasteland — це постапокаліптична комп’ютерна рольова гра, що була випущена у 1988 році. Гру розробили Алан Павліш, Браян Фарґо, Майкл Стекпол та Кен Сент-Андре, запрограмував Павліш, а спродюсував Девід Альберт для Interplay. Гру видали Electronic Arts.

ОглядРедагувати

Події гри відбуваються у середині XXI століття після ядерної війни між США і Радянським Союзом. Більша частина Землі перетворилася на Пустки, де головною задачею є виживання. Гравець керує групою із чотирьох пустельних рейнджерів, представників напіввійськового угрупування, яке базується у пустелях південного заходу США. Вони пережили ядерну катастрофу і були направлені розслідувати серію дивних подій у пустелі. Загін спершу складається із чотирьох персонажів, але протягом гри до нього можуть приєднатися нові рекрути з-поміж громадян чи істот. Максимальна кількість осіб у загоні — семеро. Протягом гри гравець досліджує останні залишки й анклави людської цивілізації, зокрема і постапокаліптичний Лас-Веґас.

Опис гриРедагувати

Ігрова механіка гри базувалася на механіці рольових ігор Tunnels and Trolls та Mercenaries, Spies and Private Eyes, які створили Сент-Андре та Стекпол. Персонажі Wasteland мали різні характеристики (силу, інтелект та удачу з-поміж інших), які дозволяли їм використовувати різні навики та зброю. Досвід отримувався у бою або через використання навиків. Ігровий світ дозволяв гравцям використовувати різноманітні тактики: щоби пройти через зачинені ворота гравець між використати навик зламу замків, або навик лазіння, або характеристику сили, або він міг розбити ворота ломом чи гранатометом.

Wasteland була однієї з перших рольових ігор, де всі персонажі були не просто ляльками, яких контролював гравець. Первісний загін пустельних рейнджерів зустрічав численних НГП по ходу розвитку сюжету, яких можна було завербувати до загону. На відміну від більшості комп’ютерних ролевих ігор того часу, ці НГП могли іноді відмовлятися віддати предмет чи виконати наказ.

Ця гра також була однією з перших, яка пропонувала змінюваний світ. Усі зміни до ігорового світу записувалися і зберігалися. Повернення до відвіданих зон дозволяли побачити їх у тому стані, у якому вони були залишені. Вони не скидалися до свого стандартного стану, як це було звично в іграх того часу. Жорсткі диски у персональних комп’ютерах були рідкісним явищем у 1988, тому оригінальні ігрові диски треба було скопіювати перед тим, як починати грати, аби зберегти про всяк випадок незмінену гру.

Ще однією особливістю було включення до гри набору друкованих параграфів, які гра радила гравцю читати у відповідний час. Ці параграфи описували зустрічі та розмови, містили підказки і загалом розширювали та збагачували оповідну структуру гри. Подібні книжки з параграфами були звичним явищем у комп’ютерних іграх того часу. Через технічні обмеження було вигідніше роздрукувати більшу частину ігрового тексту на папері, аніж зберігати це все в ігровому коді. Книжка з параграфами була також рудиментарною формою ігрового збереження, оскільки граючи в скопійовану версію гри можна було пропустити важливу частину історії чи деякі ключі, необхідні для проходження. Параграфи також містили дурнувату історію про місію на Марс, мета якої була заплутати тих, хто пробував читати параграфи без ігрових вказівок, а також численну кількість паролів, які карали читерів такими наслідками, як зміна статі персонажа чи вибух бомби.

Гра також була відомою своєю оригінальною стилістикою бойового тексту: «Кролик був зредукований до червоної пасти» або «Бандит вибухнув як кривава сосиска». Це призвело до появи неофіційної наліпки з рейтингом PG-13 на примірниках гри у США.

ПлатформиРедагувати

Wasteland була вперше випущена для Apple II та портована на Commodore 64 та IBM у 1988. Вихід гри часто (і помилково) позначають як 1987, оскільки ця дата з’являється на екрані версії для Apple. Повторно гра була випущена як частина антології Interplay's 10 Year Anthology: Classic Collection у 1995, а також включена у збірку 1998 року Ultimate RPG Archives, яка вийшла у DragonPlay, що належав Interplay. Ці пізніші релізи не містили оригінальної програми встановлення, яка дозволяла скидати ігрові мапи, зберігаючи при цьому ваш загін рейнджерів. Джеремі Рібен написав неофіційну (і непідтримувану) програму, яка емулювала цю функціональність[1]. Хоча всі версії були майже ідентичними у сенсі ігроладу, версія EGA PC мала покращену графіку, а версія C64 мала кращий звук. Версія для IBM мала додатковий навик стрільби у бою, який можна було отримати лише при створенні персонажа.

У 2013 році у Steam та GOG.com було випущено нове видання Wasteland для Windows, Mac та Linux. Воно містили деякі сучасні оновленні, такі як озвучення параграфів, нові музичні треки від Марка Морґана та оновлені портрети.

ВідгукиРедагувати

Wasteland була успішною грою і її включали до численних списків кращих ігор та «залів слави». Журнал Computer Gaming World відзначив гру як кращу гру року[2], а десять років потому у 1996 він помістив Wasteland на 9 місце у списку кращих комп’ютерних ігор усіх часів. В огляді журналу відзначається, що «вона легка для гри, має багатий сюжет, розгалуджену систему навиків та завдань, а також вдале графічне відбраження»[3].

Орсон Скотт Кард залишив змішаний відгук про гру у 1989 році. Він позитивно відгукнувся про сеттінґ та науково-фантастичні елементи, але негативно про сюжет[4].

Впливи і продовженняРедагувати

Після Wasteland у 1990 році було випущеної її менш успішного спадкоємця, Fountain of Dreams, дія якого відбувалася у повоєнній постапокаліптичній Флориді. Electronic Arts в останній момент вирішила не рекламувати цю гру як продовження Wasteland. Ніхто із розробників Wasteland не працював над Fountain of Dreams. Interplay описувала свою серію Fallout як духовного спадкоємця Wasteland (в обох іграх не лише схожий сеттінґ, а й НГП у Fallout 2 часто цитують бойові повідомлення з Wasteland).

Interplay також працювали над грою під назвою Meantime, яка розроблялася на рушії Wasteland, але не була продовженням історії про Пустки. Програмування Meantime було майже завершено і була випущена бета-версія гри, але гру скасували, коли ринок 8-бітних ігор став занепадати.

У 2003 році InXile (заснована продюсером Wasteland Браяном Фарґо) придбала права на серію Wasteland у EA[5].

21 липня 2007 року Браян Фарґо сказав в інтерв’ю фан-сайту Duck and Cover: «Я точно розглядаю можливість відродження гри, яка призвела до появи серії Fallout. Лишайтеся на зв’язку…»[6].

13 березня 2012 року Браян Фарґо відкрив збір на Kickstarter для проекту Wasteland 2. Ціллю було зібрати 900 000$, які було зібрано за 42 години та 30 хвилин. Загалом кампанія на Kickstarter дозволила Wasteland 2 зібрати понад 3 000 000$. Гра вийшла 19 вересня 2014 року.

У вересні 2016 було оголошено про роботу над Wasteland 3. У жовтні 2016 була проведена успішна кампанія зі збору коштів на гру на сервісі Fig.

ПосиланняРедагувати

  1. http://store.steampowered.com/app/259130/
  2. "Computer Gaming World's 1988 Game of the Year Awards". Computer Gaming World. October 1988. p. 54.
  3. Kritzen, William (May 1988). "Wasted in the Wasteland". Computer Gaming World. pp. 28–29.
  4. Card, Orson Scott (June 1989). "Light-years and Lasers / Science Fiction Inside Your Computer". Compute!. p. 29. Retrieved November 11, 2013.
  5. http://wasteland.rockdud.net/wasteland.html
  6. Fargo Confirms It! - Duck and Cover, June 21, 2007

ДжерелаРедагувати

Ігри
Серія Wasteland
Wasteland · Wasteland 2 · Wasteland 3
Пов’язані ігри
Fountain of Dreams · Meantime (скасовано) · The Bard's Tale · Fallout
Антології
Interplay's 10 Year Anthology: Classic Collection · Ultimate RPG Archives
п·о·р

Випадкова вікі